Palautus & vaihto-oikeus

Asiakastyytyväisyys on meille erityisen tärkeää.

Tuotteillamme on ilmainen14 päivän vaihto- ja palautusoikeus,
alkaen siitä päivästä, kun vastaanotat lähetyksen.

Toisinaan tuote ei kuitenkaan vastaa odotuksia,
ostoksen voi perua vielä silloinkin, kun olet jo tuotteet saanut,
mikäli tuote on täysin käyttämätön, siinä on alkuperäiset tägit kiinni
ja alkuperäinen muovipakkaus on tallessa.

Sinulla on 14 päivää aikaa palauttaa lähetys postin
tai matkahuollon pisteisiin, kun olet vastaanottanut lähetyksen.

Kuinka palautan tuotteen/tuotteet?

1. Viikkaa käyttämättömät tuotteet takaisin alkuperäisiin muovipakkauksiin. 
Mytätty ryppyinen vaate ei ole myyntikuntoinen,
joten viikkaathan vaatteet nätisti muovipakkauksen sisään.

Mikäli tuotteessa näkyy runsaasti eläinterkarvoja,
pölyä yms, käsittele tuote tarrarullalla ennen lähettämistä.
Käsittelethän varoen myös muovista tuotepakkausta.

2. Täytä asiakaspalautuslomake, joka tuli tilauksesi mukana,
tilauskuitin kääntöpuolella on asiakaspalautus lomake ja sen lomakkeen
välissä on Posti palautus 14 asiakaspalautustarra,
jos tilauksesi toimitettiin sinulle Postitse.


Matkahuollon asiakaspalautukseen ei tule palautus tarraa.

Tarvitset palautukseen matkahuollon palautustunnuksen,
jolla voit palauttaa lähetyksen mihin tahansa Matkahuollon palvelupisteeseen.

Linkki palvelupistehakuun: Matkahuollon palvelupiste haku

Palautustunnus sellaisenaan ei käy automaatteihin.
Tässä ohje Matkahuollon automaattiin jätettäville palautuksille:

Helpointa on hoitaa palautukset Matkahuollon rekisteröityneenä asiakkaana.

Rekisteröityneenä asiakkaana voit aktivoida palautuslähetyksen
muutamalla klikkauksella Matkahuollon verkkopalvelussa.

Tässä linkki kirjautumiseen: https://www.matkahuolto.fi/kirjaudu

Valitse paketti Saapuvat paketit -listalta, jonka jälkeen Palauta-nappi tulee näkyviin.
Syötä palautustunnus 954 0394.

Saat aktivointikoodin, jolla voit jättää palautuksen mihin tahansa
Matkahuollon automaattiin tai palvelupisteeseen.

Matkahuollon asiakaspalautukseen tarvitset vielä nämä tiedot,
kirjoita nämä tiedot lähetyksen päälle:

Matkahuollon palautustunnus: 954 0394 (tunnus ei käy tällaisena automaattiin!)
ASIAKASPALAUTUS Leso.fi
Päärynäkuja 1
50600 Mikkeli.

3. Pakkaa tuotteet alkuperäiseen lähetyspakkaukseen ja
laita lähetyksen mukaan täytetty asiakaspalautuslomake.

Sulje lähetys huolellisesti sekä yli viivaa aikaisemmat lähetystiedot,
laita saamasi Posti 14 palautustarra
lähetyksen päälle poistamalla tarran suojat.

4. Vie palautettava paketti Postiin tai Automaattiin.
Vie Matkahuollon lähetykset Matkahuollon pisteeseen tai automaattiin.

5. Ota talteen palautuksesta saatu kuitti ja säilytä kuitti,
kunnes saat meiltä sähköpostia palautuksen vastaanottamisesta.


Kuinka vaihdan tuotteen?

Tuotteen vaihto onnistuu mikäli tuote on käyttämätön ja alkuperäisessä kunnossa.

Tuoteen alkuperäiset laput/kokomerkinnät ovat kiinni tuotteessa ja
alkuperäinen tuotepakkaus on tallessa.

Voit merkitä vaihtotuotteen asiakaspalautuslomakkeeseen
tai voit tehdä vaihtotilauksen itse uutena tilauksena.

Jos vaihtotuote on saman arvoinen tai edullisempi,
me voimme suorittaa vaihdon, jos vaihtotuoteen hinta on korkeampi,
tee vaihtotilaus itse suoraan verkkokaupasta.

Keräilyvirhe tai puuttuva tuote?

    Mikäli tilauksessasi on keräilyvirhe, väärä tuote tai tilauksestasi puuttuu jokin tuote,
    niin otathan välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@leso.fi
    tai soita asiakaspalveluumme 040 673 9771 (ma-pe 9:00-14:00)

    Reklamaatio?

    Jos tuotteesi oli viallinen, laita meille sähköpostia asiakaspalvelu@leso.fi
    ja liitä mukaan kuva viallisesta tuotteesta.

    Kysymyksiä?

    Mikäli sinulla herää kysymyksiä koskien tilaustasi,
    vaihtoasi tai kokoa, voit soittaa meille tai
    laittaa sähköpostia, me autamme mielellämme. :)

    asiakaspalvelu@leso.fi
    040 673 9771 arkisin 9:00-14:00

    Mikäli kysymyksesi koskee maksua tai laskua,
    oletthan yhteydessä maksunvälittäjään,
    näet tilauksestasi oletko ottanut maksutavaksi
    Klarnan Checkout vai Checkoutin.

    Klarnan asiakaspalvelu
    Klarna puhelin asiakaspalvelu 09 425 99 771

    Ostoskorisi on tyhjä
    <-- Deliveries to other countries

    Toimitusehdot

    Nämä toimitusehdot ovat voimassa 13.11.2020 alkaen. 

    Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Leso.fi toimitusehdot.

    Kotimainen verkkokauppa Leso.fi


    Naisille suunnattu astetta Lesompi verkkokauppa.

    Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille.
    Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron.
    Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

    Yli 60€ arvoiset tilaukset toimitetaan veloituksetta.

    Alle 60€ arvoisiin tilauksiin tulee toimituskulut,
    ne määräytyvät valitun toimitustavan ja painon mukaan,
    lopullisen toimituskulujen hinnan näet kassalla.

    Leso.fi
    Päärynäkuja 1
    50600 Mikkeli

    040 673 9771
    asiakaspalvelu@leso.fi
    www.leso.fi

    2747528-4 (Doroff Oy)

    Tilaaminen

    Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin
    ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa.

    Emme voi ottaa vastaan puhelin tai sähköpostitilauksia.

    Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti.

    Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun
    kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen,
    ellei erikseen toisin mainita.

    Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen
    ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

    Toimitustavat ja -kulut

    Yli 60€ arvoiset tilaukset postitetaan veloituksetta.

    Alle 60€ arvoisiin tilauksiin toimituskulut määräytyvät valitun
    toimitustavan ja painon mukaan alkaen 4,50€.

    Kun palautat tilauksesi kokonaan,
    hyvitämme tuotteen/tuotteet ja toimituskulut.

    Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta.

    Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon.

    Toimitusvaihtoehtoina ovat Postin ja Matkahuollon toimitusvaihtoehdot:

    Pikkupaketti alkaen 4,50€
    Posti tuo tilauksesi suoraan kotiin päiväpostin mukana.
    Lähetys jaetaan ilmastoystävällisenä Posti Green-lähetyksenä
    postilaatikkoon/-luukkuun tai lähimpään postiin, mikäli se on liian kookas.
    (Pikkupaketteja ei toimiteta tiistaisin.)

    Postipaketti alkaen 5,90€
    tomitus Postin noutopisteeseen tai Postin pakettiautomaattiin.

    Matkahuollon XXS-paketti alkaen 4,90€
    XXS-paketti kuljetetaan vastaanottajan osoitetta lähimpään tai
    lähettäjän valitsemaan pakettipisteeseen 1-3 arkivuorokauden kuluessa.

    Matkahuollon Lähellä-Paketti alkaen 6,90€
    Lähellä-paketti kuljetetaan vastaanottajan osoitetta lähimpään tai
    lähettäjän valitsemaan pakettipisteeseen 1-3 arkivuorokauden kuluessa.

    Maksaminen, maksutavat ja maksuehdot

      Klarnan maksutavat ovat turvallisia ja helppoja.

      Maksupalveluna toimii luotettava Klarna, jonka kautta maksuvaihtoehtoina ovat
      lasku, osamaksu, korttimaksu sekä verkkopankkimaksut.

      Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Klarna AB:n ehdot.
      (Klarna AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm)

      Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Leso.fi toimitusehdot.


      Tilaus- ja maksuvahvistus

      Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi,
      lähetämme välittömästi sähköpostiin tilausvahvistuksen,
      jossa näkyvät tilaustietosi.

      Mikäli et saanut heti tilausvahvistusta,
      otathan meihin yhteyttä viipymättä sähköpostitse asiakaspalvelu@leso.fi.

      Asiakkaan vastuulla on tarkastaa tilausvahvistuksen sisältö,
      että yhteystiedot tiedot ovat oikeat, jotta lähetykset menevät oikeaan osoitteeseen.

      Varmista, että osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite ovat oikein.

      Jos huomaat virheen, ota heti yhteys asiakaspalveluumme!


      Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun.

      Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen tilausnumerosi saatavilla.
      Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

      Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:
      asiakaspalvelu@leso.fi

      040 673 9771

      Palvelemme arkisin 9:00 -14:00


      Toimitusaika

      Toimituksemme on usein hyvin nopea,
      tilaus pyritään lähettämään 1-3 arkipäivän kuluessa.

      Leso tuotteet ovat kaikki heti toimitus valmiina ja
      Better Bodies tuotteilla toimitusaika n.3-5 arkipäivää,
      mikäli tuotetta ei ole varastossamme.

      Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta
      ja toimitustavasta riippuen.

      Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu,
      jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja
      ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.

      Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai
      viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista.

      Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

      Lähetysten säilytysajat - 7 päivää

      Paketit Postin palvelupisteestä ja automaateissa - Säilytysaika 7 päivää.

      Perille toimitettavat Pikkupaketit, jotka on yritetty jakaa vastaanottajalle - Säilytysaika 7 päivää. 

      Matkahuollon Lähellä-paketit - Säilytysaika 7 päivää.

      Matkahuollon XXS-paketit - Säilytysaika 7 päivää.


        Palautus- ja vaihto-oikeus

        Tuotteillamme on 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus,
        kun tuotteet on vastaanotettu.

        Palautus tulee tehdä 14 vuorokauden kuluessa
        paketin vastaanottamisesta.

        Vaihto on sinulle ilmainen.

        Oliko tuotteesi väärän kokoinen tai
        se ei vain vastannut odotustasi?

        Ei hätää, palauta tuote takaisin,
        käyttämättömänä asiakaspalautuksena.

        Käytä palautuksessa meidän valmista Postin asiakaspalautustarraa,
        joka tuli sinulle tilauksesi kuitin välissä.

        Matkahuollon palautuksessa käytä palautuskoodia,
        silloin palauttaminen on sinulle ilmaista.

        Tuotteiden tulee olla käyttämättömiä,
        alkuperäisessä kunnossa ja alkuperäiset laput kiinni tuotteessa,
        sekä alkuperäisessä muovipakkaukksessaan, jotta palautus hyvitetään.

        Mikäli palautetussa tuotteessa ilmenee käytönmerkkejä,
        eli tuoteessa on likaa tai tahroja, se on pesty, se tuoksuu,
        tuotteessa on runsaasti eläinten karvoja tai tuotteen alkuperäiset tägit puuttuvat niin,
        tuote ei ole enää tällöin myyntikuntoinen.

        Myyntikunnottoman tuotteen palauttaminen ei ole mahdollista.
        Mikäli tälläinen palautus saapuu palautuksena, otamme yhteyttä asikkaaseen.
        Asiakkaalle ei hyvitetä tilauksen summaa,
        vaan palautamme myyntikunnoton tuoteen takaisin asiakkaalle.


        Lunastamaton lähetys - Toimipaikkapalautus

        Säännösten mukaan asiakkaan on aina ilmoitettava palautuksesta
        ja kaupan peruutuksesta myyjälle.

        Pelkkä lähetyksen noutamatta jättäminen, ei riitä enää kaupan peruuttamiseksi.

        Lunastamatta jätetystä paketista,
        jota asiakas ei ole noutanut ja josta asiakas ei ole tehnyt
        peruutus ilmoitusta meille 7 vuorokauden sisällä tilauksen lähettämisestä,

        perimme 10€ toimituskustannukset.

        Paketit palautuvat meille automaattisesti toimipaikkapalautuksena.

          Ongelmatilanteet

          Mikäli paketti on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana
          tai se ei muuten vastaa tilaustasi,
          tulee sinun ilmoittaa virheestä välittömästi,
          mutta viimeistään 14 päivän kuluessa meille.

          Voit ilmoitttaa virheestä myös sähköpostitse
          Leson asiakaspalveluun asiakaspalvelu@leso.fi
          tai voit myös soittaa asiakaspalveluun
          040 673 9771 (arkisin 9:00 - 14:00)

          Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa,
          teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio suoraan Postille tai Matkahuollolle.