040 673 9771  info@leso.fi

Kaikkiin yli 80€ tilauksiin (Kotipaketissa yli 160 €) tarjoamme ilmaisen toimituksen!

Toimitus - ja maksuehdot

Leso.fi

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 12.3.2024 alkaen. 

Olemme siirtyneet täysin paperittomaan toimitukseen keväällä 2022. Tilauksen mukana ei toimiteta kuittia tai palautustarraa, näin säästämme paljon paperia, tarroja sekä mustetta vuositasolla. Tilausvahvistus saapuu sähköpostiin, kun tilaus on onnistunut, tarkista myös roskapostikansio mikäli et saanut tilausvahvistusta.

Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron.
Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin. 

Leso.fi | Doroff Oy 2747528-4 | Porrassalmenkatu 45 v 35, 50100 Mikkeli.

Asiakaspalvelun puhelin: 040 673 9771 Ma-Pe 9:00-14:00
Sähköposti: info@leso.fi

Tilaaminen

Painamalla ”Tilaa” painiketta hyväksyt Leso.fi toimitusehdot.

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa Klarna tai Paytrail. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti.
Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita.
Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Toimitusaika

Toimituksemme on yleensä nopea ja tilaus pyritään lähettämään 1-3 arkipäivän kuluessa.

Tuotteet ovat kaikki heti toimitus valmiina verkkokaupan varastolla. Mikäli saldovirheen vuoksi, jokin tuote on loppunut, olemme virheen ilmettyä yhteydessä asiakkaaseen sähköpostilla.
Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen.
Ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Toimitustavat ja -kulut

Yli 80 € arvoiset tilaukset toimitetaan Postipakettina veloituksetta.

Yli 160 € arvoisille tilauksille Kotipaketti veloituksetta.

Alle 80 € arvoisiin tilauksiin toimituskulut määräytyvät aina valitun toimitustavan ja painon mukaan alkaen 5,49 €.

Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta.
Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon:

Postin Pikkupaketti alkaen 5,49 €, Posti tuo tilauksesi suoraan kotiin päiväpostin mukana.

Postipaketti alkaen 6,89 € toimitus Postin noutopisteeseen tai Postin pakettiautomaattiin.

Kotipaketti alkaen 12,50 € Posti toimittaa lähetyksen kotiin pääsääntöisesti seuraavana arkipäivänä, voit muun muassa valita itsellesi sopivan aikaikkunan kalenterista. Aikaikkunat ovat pääsääntöisesti 2-4 tunnin pituisia.

Tilaus -ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme välittömästi sähköpostiin tilausvahvistuksen, jossa näkyvät tilaustietosi ja ostoskorin sisältö.

Mikäli et saanut heti tilausvahvistusta, otathan yhteyttä viipymättä sähköpostitse info@leso.fi tai puhelimitse 040 673 9771, palvelemme arkisin 9:00 -14:00.

Asiakkaan vastuulla on tarkistaa tilausvahvistuksen sisältö, että yhteystiedot tiedot ovat oikeat, jotta lähetykset sekä laskut ohjautuvat oikeaan osoitteeseen. 

Varmista, että osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite ovat oikein. Jos huomaat tiedoissa virheen, ilmoita virheestä asiakaspalveluumme!

Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun.
Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen tilausnumerosi saatavilla.
Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Palautus -ja vaihto-oikeus

Vaihto -ja palautusoikeus on 30 päivää lähetyksen vastaanottamisesta.

Tuotteilla on 30 päivän ilmainen vaihto-oikeus, ensimmäinen vaihto on ilmainen.

Veloitamme 5 € palautuskulut (Alle 220 € arvoisista asiakaspalautuksista).
Palautuskulut vähennetään hyvityksen loppusummasta.

HUOM! Suurien asiakaspalautus lähetysten veloitus nousee palautettavan arvon mukaan.
Yli 220 € arvoisesta asiakaspalautuksesta veloitetaan 12 € palautuskulut.
Yli 250 € arvoisesta asiakaspalautuksista veloitetaan 17 € palautuskulut.
Yli 270 € arvoisesta asiakaspalautuksista veloitetaan 19 € palautuskulut.
Yli 300 € arvoisesta asiakaspalautuksista veloitamme 29 € palautuskulut.


Noutamaton lähetys

Huomioithan, että Posti säilyttää lähetystä vain 7 vuorokautta, sen jälkeen lähetys palautuu meille takaisin noutamattomana.

Noutamattomista lähetyksistä aiheutuu huomattavia kuluja yritykselle.

Säännösten mukaan asiakkaan on ilmoitettava kaupan peruutuksesta myyjälle,
pelkkä lähetyksen noutamatta jättäminen, ei riitä kaupan peruuttamiseksi.

Jos toimitettuja paketteja palautuu meille noutamattomina, veloitamme 15 € per noutamaton paketti.

Ilmoitathan meille 7 vuorokauden sisällä toimitusvahvistuksen lähettämisestä,
mikäli olet estynyt noutamaan pakettia noutoajan puitteissa.

Maksutavat ja maksuehdot:

Paytrail maksutavat:

Alla mainitut maksutavat kuuluvat Paytrail palveluun.

Kaikkien kotimaisten pankkien verkkomaksupainikkeet:

  • Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken ja S-pankki.
  • Mobiilimaksaminen: Mobile Pay, Pivo ja Siirto
  • Lasku- ja osamaksupalvelu: Jousto 
  • Korttimaksaminen: Visa, Visa Electron, Mastercard
  • Apple Pay

    Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa.
    Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle.
    Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

    Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7, Innova 2, Lutakonaukio 7, 40100 Jyväskylä

    Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt valitsemasi Paytrail maksunvälittäjän ehdot.

    Painamalla ”Tilaa” painiketta hyväksyt Leso.fi toimitusehdot.

    Pankkimaksut:

    Paytrailin maksupalvelun kautta on saatavilla kaikkien suomalaisten pankkien verkkomaksupainikkeet.

    Kun asiakas maksaa pankkipainikkeen kautta, siirtyy raha ensin Paytrail asiakasvaratilille, josta se tilitetään kauppiaalle tilitysviiveen jälkeen. Viive on tyypillisesti yksi pankkipäivä. Maksajan tiliotteella maksun saajana näkyy Paytrail Oyj. 

    Lista saatavilla olevista pankkien verkkomaksupainikkeista:

    1. Nordea
    2. Osuuspankki
    3. Danske Bank
    4. Ålandsbanken
    5. Handelsbanken
    6. S-Pankki
    7. Aktia
    8. Säästöpankki
    9. POP Pankki
    10. Oma Säästöpankki

    Korttimaksut:

    Paytrailin kautta on mahdollista ottaa vastaan maksuja seuraavilla korttimaksutavoilla:

    • Visa
    • Mastercard
    • American Express
    • MobilePay

    Paytrailin kautta tehtävät korttimaksut kulkevat Netsin kautta, eli tapahtumahyvittäjänä (acquirer) toimii Nets. Maksamiseen sovelletaan korttijärjestelmien (esim. Visa, Mastercard, American Express) sääntöjä ja Nets -korttimaksujen tilityspalvelun yleisiä sopimusehtoja. Säännöt velvoittavat kauppiasta samalla tavalla kuin Paytrailia, koska kauppias ottaa vastaan korttimaksuja Netsin ja Paytrailin välisen sopimuksen nojalla.

    Korttimaksujen vastaanottaminen Paytrailin kautta on lähtökohtaisesti turvallista.

    Kaikki perinteiset korttimaksut varmennetaan käyttäen korttiyhtiöiden varmennusmenetelmiä (esim. Mastercard securecode, Verified by Visa), mikäli kortti on mukana varmennusohjelmassa. Tämä vähentää tehokkaasti korttiväärinkäyttöjä.

    Koska maksut Paytrailin kautta tapahtuvat ilman, että käsittelemme fyysistä korttia, liittyy korttimaksuihin väärinkäytön riski. Seuraamme Paytraililla ja Netsillä kauttamme kulkevaa maksuliikennettä ja pyrimme ilmoittamaan asiakkaalle aina, kun maksu on jostain syystä mielestämme mahdollinen korttiväärinkäyttö.

    Pidäthän siis huolen siitä, että yhteystietosi ovat meillä ajan tasalla.

    MobilePay

    MobilePay on helppo, nopea ja suosittu mobiilimaksutapa. Voit tutustua sovellukseen tarkemmin MobilePayn verkkosivuilla. MobilePaylla maksat ostokset verkossa vain yhdellä pyyhkäisyllä. Suomen käytetyin mobiilimaksusovellus MobilePay on maksuton kaikkien pankkien asiakkaille.

    Näin maksaminen MobilePaylla etenee

    Kun asiakas maksaa MobilePaylla verkkokaupassa, maksu etenee seuraavasti:

    1. Asiakas syöttää MobilePay-sovellukseen liittämänsä matkapuhelinnumeron tehdessään ostoksen verkkokaupassa
    2. Maksu hyväksytään MobilePay-sovelluksessa
    3. Maksu veloitetaan siltä maksukortilta, jonka asiakas on liittänyt MobilePay-sovellukseen

    - MobilePay kysyy puhelinnumerosi
    - MobilePay ilmoittaa, että maksu tulee hyväksyä MobilePay-sovelluksessa
    - Maksu hyväksytään MobilePay sovelluksessa, jonka jälkeen käyttäjä palaa verkkokauppaan

    Walley Lasku/Osamaksu palvelukuvaus:

    Klikkaamalla kassalla Tilaa painiketta ”Vahvistan lukeneeni,
    ymmärtäneeni ja hyväksyneeni Collector Bank AB:n
    Luottosopimuksen yleiset ehdot,
    jotka ovat saatavissa tällä sivulla olevan linkin takana.

    Vahvistamalla tämän ostoksen hyväksyn, että oikeus maksun vastaanottoon siirretään
    myyjältä Collectorille ja kauppahinta on maksettava Collectorin pankkitilille.”

    Walley (luotonantajana toimii Collector Bank) tarjoaa mahdollisuuden maksaa laskulla tai osamaksulla verkkokaupasta tekemäsi ostokset.

    Kun valitset ostotapahtuman yhteydessä Walley Lasku/Osamaksu -maksutavan, voit hakea ostosummaa vastaavaa laskuluottoa enintään 5 000 euroon saakka ilman alarajaa.

    Saat luottopäätöksen tiedoksi sen jälkeen, kun olet vahvistanut oston kauppiaan verkkosivuilla.

    Walleyn/Collector Bankin hyväksyttyä luottohakemuksesi sinun ei tarvitse maksaa mitään ostosummasta saman kuukauden aikana.

    Walley lähettää laskun sähköpostitse aina tilausta seuraavana pankkipäivänä ja laskulla on koroton 45 päivän maksuaika.

    Laskuun lisätään laskutusmaksu 3,80 euroa, mutta luottokorkoa ei peritä ostopäivän ja laskun eräpäivän väliseltä ajalta.

    Saatuasi laskun voit valita, maksatko laskussa mainitun kokonaissumman kerralla vai enintään 36 kuukauden osamaksuerissä (kuitenkin vähintään 10 euroa kuukaudessa) solmimalla Collector Bankin kanssa tililuottoa koskevan sopimuksen.

    Jotta voit maksaa laskun osamaksuerissä, sinun tulee maksaa laskussa mainittu vähimmäissumma tai sitä suurempi osuus kokonaissummasta sekä allekirjoittaa luottosopimus My Walley sivuilla laskun eräpäivään mennessä.

    Mikäli tarvitset apua allekirjoituksen kanssa, olethan yhteydessä Walleyn asiakaspalveluun.

    Luottosopimus sekä yleiset ehdot ja vakimuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot (SECCI) ovat saatavilla My Walley -portaalissa.

    Mikäli solmit tililuottoa koskevan sopimuksen ja suoritat saatavan osamaksuerissä, osamaksun laskut lähetetään sinulle kuukausittain ja eräpäivä on aina kuukauden viimeinen päivä. Jokaiseen laskuun lisätään tilinhoitomaksu 3,80 euroa kuukaudessa sekä 1,6 % kuukausikorko, mikä vastaa 19,20 % nimellistä vuosikorkoa. Sekä laskun että osamaksun osalta myöhästyneistä ja maksamattomista laskuista veloitetaan 5 euron muistutusmaksu kutakin maksumuistutusta kohden sekä kuukausikorko 1,6 % viivästyneeltä ajalta.

    Voit peruuttaa tililuottosopimuksen 14 päivän kuluessa luottosopimuksen tekemisestä. Ilmoitus tililuottosopimuksen peruuttamisesta tulee tehdä sähköpostitse osoitteeseen hello@walley.fi tai puhelimitse numeroon 09 3158 9947. Käyttäessäsi peruutusoikeutta sinun tulee maksaa 30 päivän sisällä takaisin koko luottomäärä sekä takaisinmaksupäivään saakka kertynyt luottokorko.

    Kaikki 18 vuotta täyttäneet Suomessa vakituisesti asuvat henkilöt voivat hakea luottoa Walley Lasku/Osamaksu -maksutavalla. Collector Bank tarkastaa luotonhakijan luottotiedot ennen luoton myöntämistä.

    Luoton myöntäjä on Collector Bank AB (ruotsalainen y-tunnus 556597-0513 ja osoite Box 11914, 404 39 Göteborg, Ruotsi). Yleisen palvelukuvauksen Walleyn laskulla maksamisesta löydät seuraavasta linkistä: https://www.walley.fi/.

    Luottoesimerkki, osamaksu: 1 000 euron luottomäärä ja 36 kuukauden luottoaika

    Tililuoton korko on 19,2 % nimellisenä vuosikorkona ilmaistuna ja kuukausimaksu on 3,80 € kuukaudessa. Jos myönnetty luottoraja on 1 000 € ja luotto maksetaan takaisin 36 kuukauden aikana, sovellettavilla kampanjaehdoilla todellinen vuosikorko on 30,7 %, luottokustannusten yhteismäärä 433 €, maksettava kokonaismäärä 1 433 € ja maksuerien lukumäärä 36 kpl. Viivästyneistä maksuista veloitetaan lainmukaiset muistutusmaksut ja perintäkulut sekä korkoa viivästyneeltä ajalta.

    Sopimusehdot:
    Yleiset lasku- ja tililuottoehdot löydät seuraavasta linkistä: https://cdn.walleypay.com/terms/Terms_FI.pdf

    Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot löydät seuraavasta linkistä:
    https://cdn.walleypay.com/terms/SECCI_FI.pdf

    Jousto lasku ja osamaksu:

    Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti.

    Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti.

    Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta maksuaikaa. Ostokseen lisätään 2,90 €:n laskutuslisä.

    Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa.
    Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90€/kk.

    Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90€/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia.

    Joustolla ostaminen on turvallista. Ensimmäisen ostoksen yhteydessä teet vahvan sähköisen
    tunnistautumisen. Palaavana asiakkaana voit tunnistautua helposti puhelimeen lähetettävän
    kertakäyttöisen koodin avulla.

    Jokaisen ostoksen yhteydessä teemme reaaliaikaisen ja automatisoidun luottopäätöksen. Maksutapahtuma ja tietojen välitys tapahtuu aina suojatussa yhteydessä. Lasku toimitetaan sähköpostitse. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy.
    Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.

    OP Lasku:

    OP Lasku on joustava, luotettava ja turvallinen maksutapa. Kaikkien pankkien asiakkaille sopiva OP Lasku mahdollistaa maksamisen laskulla tai erissä.

    OP Lasku pähkinänkuoressa

    • Tarjoaa 45 päivää korotonta maksuaikaa sekä mahdollisuuden erämaksuun.
    • Asiakkaalle palvelu on turvallinen ja kohtuullinen: se ei sisällä piilokuluja.

    OP Laskun kustannukset?

    • Asiakkaalle tulee maksettavaksi tilinhoitomaksu 2,95 €.
    • Jos hän saa useamman laskun samassa kuussa, tilinhoitomaksu veloitetaan vain kerran. Tilinhoitomaksua ei veloiteta, kun tuote ei ole käytössä.
    • Erissä maksettaessa vuosikorko on 19,95 %.

    Miten käyttää OP Laskua?

    Kun asiakas haluaa maksaa OP Laskulla, hän valitsee sen maksutavaksi verkkokaupan kassalla. Luottopäätös tulee heti, ja asiakas voi päättää myöhemmin, maksaako summan kokonaan vai erissä.

    Hyvä tietää OP Laskusta

    • Maksutavan käyttö edellyttää yli 20 vuoden ikää, maksukykyä sekä suomalaisen pankin verkkopalvelutunnuksia.
    • Luottopäätös perustuu maksukykyä koskevaan kokonaisarvioon. Sen vuoksi käyttöönoton yhteydessä kysytään tulot ja velanhoitomenot sekä tarkastetaan luottotiedot.
    • OP Lasku tarjoaa 45 päivää korotonta maksuaikaa sekä mahdollisuuden maksaa erissä. Laskuun lisätään tilinhoitomaksu 2,95 €, ja erissä maksaessa vuosikorko on 19,95 %. Jos asiakas maksaa laskusta minimierän, se siirtyy automaattisesti erämaksuun.
    • OP Lasku auttaa kuluttajaa pysymään kärryillä tilanteestaan: laskut lähetetään sähköpostitse, muistutukset tekstiviestitse. Käytössä on myös verkkopalvelu.

    Mikä on Apple Pay?

    Apple Pay tekee Apple-laitteesta turvallisen maksuvälineen: Asiakas voi maksaa laitteeseen liitetyillä maksukorteilla, eikä korttitietojen syöttämisestä tarvitse erikseen huolehtia. Verkkokauppaostoksilla Apple Pay on käytettävissä iPhonen, iPadin tai Macin Safari-selaimessa. Maksun voi hyväksyä suoraan laitteella yhdellä painalluksella.

    Lisää Apple Pay voit lukea täältä.

    Klarna maksutavat:

      Klarnan maksutavat ovat turvallisia ja helppoja.
      Maksupalveluna toimii luotettava Klarna, jonka kautta maksuvaihtoehtoina ovat
      lasku, osamaksu, korttimaksu sekä verkkopankkimaksut.

      Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Klarna AB:n ehdot. 

      (Klarna AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm)

      Painamalla ”Tilaa” painiketta hyväksyt Leso.fi toimitusehdot.

          Ongelmatilanteet

          Mikäli paketti on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä välittömästi, mutta viimeistään 14 päivän kuluessa meille.

          Voit ilmoittaa virheestä sähköpostitse tai soittamalla asiakaspalveluun:

          info@leso.fi
          040 673 9771 (arkisin 9:00 - 14:00)

          Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio suoraan Postille. Mikäli Pakettisi ei ole saapunut perille, otathan ensin yhteyttä Postiin.

          Ostoskoriin käytetyt lahjakortit